سید محمد امین خدائی

وبلاگ شخصی سید محمد امین خدائی

سید محمد امین خدائی

وبلاگ شخصی سید محمد امین خدائی

برکت

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۵ ب.ظ

بسم الله العزیز الکریم الذی لیس کمثله شی و هو العزیز الکریم

 

می خوام در مورد یکی از تجربه های عجیب زندگیم بنویسم. نه اینکه مربوط به زندگی من باشه یا واقعا عجیب باشه، ولی خوب من هم چند بار تجربه اش کردم و برام عجیب بوده cool.

گاهی تو زندگی،‌ سر یه مسائلی،‌ خیلی تلاش می کنیم. گاهی خیلی دوست داریم یه اتفاقی بیفته و خیلی هم براش تلاش می کنیم!

خب بر اساس تلاش زیادمون معمولا یه نتیجه منطقی ای می رسیم که پایین تر از حد انتظارمون نیست ولی خیلی هم شاخ نیست.

 

(از اینجا به بعد شناسه افعال، مخاطب میشه‌:) )

بعد یه لحظه نگاه می کنی می بینی از لحظه قبل خیلی جلوتری،‌ خیلی!!!

می مونی،‌ کف می کنی،  شاید حتی هنگ می کنی و بی نهایت خوش حال میشی. واقعا اون پیشرفت فراتر از حد انتظارته و میدونی این رو خودت به دست نیوردی،‌ یعنی از لحاظ منطقی وقتی تلاشت رو با نتیجه مقایسه می کنی،‌ مخت کلی ارور و وارنینگ میده! :) مثلا وقتی میزان پیشرفتت تقسیم بر میزان تلاشت می کنی، یه جورایی مثله اینه که به صفر تقسیم کرده باشی :)،‌ برای مغز هم که (حداقل مغز من‌ اینجوریه :) ) صفر حدی و مطلق خیلی توفیری نمی کنه :)! خوب طبیعتا فیتال ارور میده دیگه :) !

تو همچین وقت هایی تنها توجیهی من دارم،‌ کمک خداست! مثله اینه که می گن، از تو حرکت، از خدا برکت. یا یه ضرب المثل انگلیسیه فکر کنم که می گه:

"Trust in God, Do your best, Leave the rest"

به هر حال خدا یه کمک خفنی به آدم می کنه و یه مسائلی رو خیلی خوب و قشنگ حل می کنه و آدم رو حسابی تو زندگی و کار های خوبش جلو میندازه.


خدا رو شکر

یسبح لله ما فی السموات والارض الملک القدّوس العزیز الحکیم

نظرات  (۵)

  • محمد مهدی زمانی
  • سلام  
    خخخخخ  کلی خندیدم از سبک نوشتنت  عالی مینویسی  در عین حال که خنده رو لب همه میشینه متنت تاثیر خودش رو هم میذاره  .....
    محتوا هم خیلی خوب بیان شد  اصلا من مخاطبت شدم 
    ایول
    پاسخ:
    سلام!
    خیلی ممنون!
    یا علی!
    طرز نوشتنت با طرز گفتنت مو نمیزنه
    قشنگ حس میکنم خودت داری برام حرف میزنی
    امین‌جان. برای کسی ک اصن خدارو نمیشناسه این چیزا معنی نمیده
    حتی اگه هزار بار هم تو زندگیش معجزه ببینه، بازم همه رو یه تصادف میبینه
    اصل رو اگه درست کنی، فرع صددرصد شاملش میشه
    از آیت‌الله بهجت پرسیدند اینکه میگند نماز اول وقت آدم رو به جاهای عالی میرسونه، مراد نماز با حضور قلبه؟ 
    ایشون در جواب میگند: خیر. مراد مطلق نمازه.تقید به  مطلق نماز در اول وقت، به نماز عالی میرسانه. تکوینا. خواه ناخواه
    برا همین میگم اگه پایه و پی کار سفت باشه، کل بنا با شتاب عجیبی ساخته میشه
    پاسخ:
    سلام!

    خب این طرز نوشتنه خوبه یا بد یا خنثی؟!
    اره راست می گی،‌ فکر نمی کنم مخاطب این مطلب آدمای بی خدا باشه! البته جدیدا دارم فکر می کنم که آدم های بی خدا،‌ خیلیاشون باید یه سری حقیقت خوشگل رو ببینن تا ایمان بیارن و نمیشه معمولا باهاشون خیلی منطقی حرف زد! یعنی حداقل حالش رو ندارن!

    ممنون!
    یا علی!
    lمن دقیقن برعکس ! به صفر میل میکنه :)
    پاسخ:
    سلام

    به نظرم توی این موضوع شوخی خیلی جایی نداره!
    اگه واقعا این جوریه به نظرم بگرد تو کارات ببین چی کار کردی که برکت از زندگیت رفته!
    و اصلاحش کن!

    یا علی
    نه شوخی نبود . برکت رفته ...
    پاسخ:
    تو کارات فکر کن!
    توکلت رو زیاد کن!
    توسلت رو زیاد کن!
  • مهدی امیری
  • این تجربه را زیاد داشتم.
    این موقع ها دقیقا همون موقعیه که آدم حضور خدا را حس می کنه.
    می فهمه، نه انگار یکی هست! یکی هست که کنار تلاشت هست، نتیجه را خیلی راحت عوض می کنه، درست همون طور که می خوای!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی