سید محمد امین خدائی

وبلاگ شخصی سید محمد امین خدائی

سید محمد امین خدائی

وبلاگ شخصی سید محمد امین خدائی

رمز موفقیت

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۲۸ ب.ظ

به نام گرداننده هستی

 

خیلی وقته، یعنی چند ساله که این بحث رو به برای مردم میگم، ولی تا حالا جایی ننوشتمش.

کلا این جمله معروفه (فکر کنم از یکی از دانشمندان هم باشه) که 95% موفقیت فرد رو پشتکار طرف میسازه و 5% دیگه اش رو هوش.

خب من با این جمله مخالفم.

حالا می گید : اینا باش که چقدر خودش رو بالا گرفته و همین جوری نطق میکنه .

نه من کاملا مخالف نیستم بلکه می گم اینجا یه چیز مهمی وجود داره که ثابت گرفته شده.

 

مثل اینه که تو فرمولای فیزیکی میان برای خازن، "اختلاف پتانسیل" رو که ثابت می گیرن، "انرژی ذخیره شده تو خازن" با "ظرفیت خازن" نسبت مستقیم پیدا می کنه. بعد میان "اختلاف بار" رو ثابت می گیرن، نسبت "انرژی" و "ظرفیت" معکوس میشه.

 

من میگم الان یه چیز خیلی مهم اینجا ثابت گرفته شده که من اسمش رو میذارم "روش".

یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر روش بهتری(نسبت به توانایی هاتون) رو انتخاب کنید می تونید با پشتکار و هوش کمتری به جاهای خفن تری برسید.

چند تا از مصداق های روش ایناست:

 

روش زندگی کردن - جهان بینی - چند بعدی بودن - تعادل بین ابعاد

انتخاب هدف - شناخت وسایل مورد نیاز برای رسیدن به هدف

انتخاب رشته - انتخاب زیر رشته - انتخاب زیر زیر رشته(:)) - انتخاب رشته های فرعی

روش خواندن هر درس خاص - برنامه ریزی مناسب - روش تفکر

 

خوب اینا خیلی خیلی مهم هستند. خیلی وقت ها تو زندگیم دیدم کسایی که هوش های خیلی خوبی داشتند و خودشون رو می کشتن مثلا یه درسی رو که من با 2 ساعت خوندن 19 میشدم، اونا با 5 ساعت 18 میشدن.

آدم هایی رو هم دیدم که توی یه کار هایی که من خوب روشش رو بلد نیستم، خیلی موفق تر از من اند. چون روش درست انجام دادن کار رو بلد اند.

 

خلاصه اینکه خود زندگی و هر اتفاقی توش مثله یه مسابقه دوچرخه سواریه.

توی این مسابقه اول این مهمه که بلد باشی درست پا بزنی و هی نیفتی زمین و نخوری در و دیوار.

بعد مهمه که بتونی مداوم پا بزنی.

بعد اگه عضله پات هم قوی باشه و بتونی پای محکم تری بزنی، دیگه عالی میشه و حسابی میفتی جلو.

1- روش

2- پشتکار

3- هوش

 

پس اگه میخواین زود به خط پایان برسید، یعنی تو یه موضوع خفن شید، یکم صبر کنید و هی تند تند پا نزنید و نخورید تو در و دیوار.

یه لحظه وایسید و ببینید آیا دارید درست پا میزنید اصلا! یه نیگاه به رقیباتون بکنید ببینید اونا دارن چی جوری پا میزنن و خلاصه یاد بگیرید درست پا بزنید.

بعد شروع کنید به منظم و مرتب و البته قوی پا زدن، تا برسید به خط پایان (خفونیت :) ).

 

خب دیگه بسه. زیاد نطق کردم :)

 

پ.ن1 : از عوارض عربی نهایی خوندن :)

 

 

 

نظرات  (۲)

  • محمد مهدی زمانی
  • سلام سید خوبی؟ 
    عزیز بهت گفتم اینا که سید هستن خاصن  ...
    با این پستا و وبلاگت ثابت کردی داداش  
    سبک نوشتنت جذاب بود و برا نوشتن اینجور مطالب ک عموما کسل کنندس خیلی خوب جواب میده  
    امید وارم موفقیت روز افزونت رو با بهره گیری از روش درست همواره مشاهد کنیم ...
    البته یادت باشه  خود زندگی روشیه برا مرگ و مرگ آغاز زندگیه
    زیاد غرق روش های دنیایی نشی ...
    کوچیک شما  مهدی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون خوبم!

    خیلی ممنون از نظرت!
    بیشتر به نوشتن ترغیب شدم!
    اتفاقا توی بحث "شناخت هدف" این که شما گفتی خیلی مفیده! :)

    یا علی!
  • مهدی امیری
  • یه معلمی داشتیم می گفت، شما دو تا بال دارید؛ یکیش پشتکاره و اون یکی هوشه. هر وقت این را می گفت من احساس می کردم توی این مدل یه چیزی کمه. یه چیزی را یادشون رفته بگن.
    درست می گی، بعضی وقت ها آدم روش را پیدا نمی کنه. بعضی وقت ها هم خیلی راحت و راحت تر از بقیه به روش می رسه و در نهایت به هدفش. بعضی وقت ها هم نه به قول خودت یکی آدم را هل می ده تا به هدفش برسه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی